XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
2) Gatazka horren adierazpenak hizkuntzaren ikaskuntza eta errealitatearen artean dauden erlazioen irudikapenei dagokienez.
III.a: Ikaskuntzako aukera-baldintzak: hiztunen komunitatearen hizkuntza eta irudiakBakoitzak
Nahikoa izango da aurrean daukaguna berba polisemikoa dela esatea, eta berdin har daiteke
Ildo honetan
Oraingo mintzagai dugunari dagokionez, euskal jitearen esanahia ulertzeko aukera horietako batean edo bestean oinarrituz definitzen diren diskurtso egituretan, gaur egun helduen euskara ikaskuntzatzat (beronen bi mailetan: hizkuntzari dagokiona eta sinbolikoa) hartzen denaren irudia sar daiteke edo ez.
Hots: elementu polisemiko batek (hizkuntza) identitate polisemiko batean (euskal jiteduna) izan ditzakeen esanahietarik, helduen ikaskuntza horietako batzuetan baino ez da
euren garrantzia eragile espezializatuen eskutik eta gune erlatiboki autonomo gisa espezializaturiko espazioetan ematen den hizkuntz irakaskuntzaren inguruan eraturiko gizarte bilbapenaren sorrerarekin batera hartzen dutenetan, hain zuzen.
Horrela, bada, euskara ikasteak (berriro azpimarratuko dugu hizkuntz ikaskuntza + ikaskuntza sinbolikoa) ez dauka zentzurik honek kultur sustratu aldaezin bateko aurretiazko kide izatea eskatzen dionarentzat, ez eta gehigarrizko hizkuntz gaitasuna eskuratzekoa ezik prozesuari bestelako ezein konnotaziorik sumatzen ez dionarentzat ere.